چرا محتوا تولید می کنیم ؟

چرا باید محتوا تولید کنیم ؟

برای هر چیزی یا نوشتن هر متن و نوشته ای برای خودم و در مورد خودم می نویسم ، چرا که احساس می کنم من هم درسی برای خودم و دیگران هستم .
به این نتیجه رسیده ام که در این دنیا باید آنچه را که کمی ناقص و کمی تکه پاره است را باید دوست داشت و برایش ارزش قائل بود. حتی کلمات و جملات و متن های بی سر و ته ، قطعا از دل آنها چیزهایی در می آید که کمک می کند کمی رو به جلو حرکت کنی و باعث می‌شود رشد کنی.
تولید محتوا چنین است ، هیچ محتواگری از همان اول تاثیر گذار نبوده است ، همانطوری که گاهی چشمه ای از دل سنگی می جوشد و در میانه راه در دل ماسه و سنگلاخ ها ناپدید می‌شود و باز از جایی دیگر سر بر می اورد و آن طرف تر به آبشاری چشم نواز مبدل می شود و همگان را به تماشا فرا می خواند .
محتوا نویسی و تولید محتوا چنین است ، تقلا میکنی که دیده شوی اما در میان انبوهی از محتواگران ناپدید می شوی ، باید تلاش کنم که رشد کنی و در ادامه راه همچون آبشاری چشم نواز همگان را به چشم انداز محتوایت دعوت کنی .
دغدغه های خودت و دنیای اطرافت را بشناس و چرایی زندگی و فلسفه همه آنچه را که لازم است را پیدا کن و با کلمات به تفکر بشین.
در عصر جدید و دنیای مدرن که با شتاب رو به جلو حرکت می کنیم، تولید محتوا یکی از ابزارهایی که به ما کمک می کند در دنیای دیجیتال و تکنولوژی های بزک شده روز دیده شویم .
آنچه مسلم است هدف از تولید محتوا و ادامه آن باعث تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس می شود .
محتواگر باید نیازهای جامعه و افراد را بشناسد و هدف و راه خود را پیدا کند و بدانی از محتوا و تولید آن چه میخواهی .
عشق و زندگی در این راه برایت معنا پیدا می کند و تولید محتوا بسان تولدی دوباره است.
اما باید حواسمان باشد که موانع ، خود داوری ها ، مقایسه ها و پیش بینی ها ما رو از هدف مان دور نکند .
ذهن ما مدام برایمان فکر و ایده پرتاب می کند و از ما دعوت می کند طعمه های متنوع را شکار کنیم ، ولی گاهی ما با فریب دادن خودمان و افکارمان با فکرهای منفی و پیش داوری ها و موانعی که برای خود ایجاد می کنیم باعث می شویم برای ادامه راه مردد شویم و طعمه ها را از دست بدهیم .
به خودمان می گوییم این کار از تو بر نمی آید یا در توان تو نیست ، همین باعث می شود در منجلاب تفکرات منفی گیر کنیم .
اما اگر برای خود سرودی هیجان انگیز و پر شور بخوانیم مثل: تو می تونی! تلاشت را بکن! خیلی راحته! یا همین الان انجامش بده قطعا موفق خواهی شد.
من خودم را مثال میزنم وقتی در حال نوشتن هستم افکاری مانع می شوند که دست از نوشتن بردارم ، البته قبل از قضاوت باید خودم را باور داشته باشم که می توانم و هیچ کاری غیر ممکن نیست. گاهی بی حوصله ام سراغ نوشتن نمی روم احساس می کنم بی انگیزه هستم.
ذهنم گاهی با من هم فکر می شود بیخیال بابا برو قهوه بخور ، برو سراغ گوشی و فضای مجازی این‌ نوشتن خسته کننده است، خیلی ها می نویسند کجای دنیا رو گرفتن. به اینجا که می رسم به خودم نهیب میزنم ، تولید محتوا همین است که بهانه تراشی نکنیم، رشد کنیم و عزت نفس و اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم . خوب حرف زدن و بهتر شنیدن را یاد بگیریم و حرفی برای گفتن داشته باشیم .
می توانیم اهداف خود را دنبال کنیم ، کسب و کارها را می شناسیم ، سبک زندگی خود را تغییر می توانیم بدهیم ، باعث انگیزه در کارها می شود و می توانیم برای خود برنامه ریزی کنیم .
تولید محتوا و نوشتن اضطراب را از ما دور می کند ، ذهن ما برای بهانه و دلیل آوردن و فرار از انجام ندادن کارها و تشویق ما به خستگی ماهر است.

《محتوا گر بودن مشکل است شاید محتوا گران بیش از دیگران در این دنیا به چالش کشیده میشوند.》

ذهن ما خطرات را شناسایی ، موقعیت ها را تحلیل و نتایج را پیش بینی می کند و سپس اقدامی را پیشنهاد می کند.
اگر ذهن بهانه جویی داشته باشیم و ما هم تابع دستورات ذهن بیمار و بهانه جوی خود باشیم قطعا تحلیل های فرار از منطقه خطر را توصیه می کند و از ما می‌خواهد در منطقه امن خود بمانیم.
برای رشد کردن باید جنگی درونی با خود داشته باشیم ،برای رهایی و جدال با این مدل رفتارهای ذهنی از منطقه امن خود پا را باید فراتر گذاشت. باید ریسک کنیم و نسبت به رشد خود تعهد داشته باشیم.

《کمبود اعتماد به نفس》، 《 ترس از شکست》، اضطراب از عملکرد ضعیف》یا 《 تردید به خود و باور نداشتن خویش》اینها چیزهایی است که باید برای آنها هزینه کنیم و از بعضی چیزها دست بکشیم ، مثلا چیزهایی که باعث می شوند فرصت سوزی کنیم . تفکر منفی باعث حماقت کردن می شود.

  • چاره ای نداریم جز تولید محتوا ، یا تولید کننده باشیم یا مصرف کننده ، که باعث میشود دید باز تری داشته باشیم ، به خودشناسی برسیم و راهی نداریم جز تولید محتوا .

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *